20!

Sierpień 7, 2008 at 3:52 pm 4 Komentarze

“Za 20 lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj. Śnij. Odkrywaj.” (Mark Twain)

Dziś postanowiłem, że zamknę pewien etap !

Na początku byłem małym dzieckiem, które urodziło się w podwarszawskiej miejscowości. W raz z wiekiem chodziłem do kolejnych szkół, uczyłem się przez poznawanie świata. Następnie przyszły szersze horyzonty, nie bałem się postanowiłem wyjść, szukać, poznawać, przede wszystkim ludzi. Chciałem udowodnić sobie i światu, kim jestem.

Miałem to szczęście, że w miarę szybko zrozumiałem sens i idee tworzenia życiowego credo, misji, czy po prostu, jak kto woli planu. Dość szybko, bo już koło 17 roku życia pojąłem, że w życiu nie liczą się „chęci, a rezultaty”. Zrozumiałem, że o wielkości świadczy realizacja marzeń, wytrwałość w dążeniu do celu i aby to osiągnąć należy „Nauczyć się umiejętności czynienia dobra innym,”. Potem nauczyłem się, że w życiu liczy się współdziałanie, współpraca z ludźmi również chcący czynić dobro. Taka postawa dawała większe rezultaty z tego też powstał projekt Tortugito.pl. Nauczono mnie również że , „Jeśli jestem pozytywny, znajdę okazję nawet w niesprzyjających okolicznościach”. Szybko nauczyłem się, że jeśli coś nie wychodzi trzeba szukać, szukać innego rozwiązania. Bycie odpowiedzialnym z tym było najtrudniej, ale chyba też się udało. Maxwell przekonuje, „że to co pozytywne zdarzy się tylko wtedy, gdy weźmiesz pełną odpowiedzialność za swoje myśli i działania. Nie zrzucaj winy na okoliczności, swoją przeszłość i ograniczenia. Okoliczności tworzysz ty, patrz w przyszłość i zwalczaj to, co cię ogranicza.” Ta dewiza przyświecała mi cały czas, gdy realizowałem swoje projekty i marzenia. Przyszedł czas, ze w końcu nie musiałem już nikomu niczego udowadniać. Realizowałem kolejne plany i marzenia docierałem do wyznaczonych celów. Jeszcze niedawno na pierwszym miejscu w moim planie było zdać maturę i dostać się na studia. Udało się ! Jestem z tego w pełni zadowolony. Uczę się tego czego lubię, dostaje w zamian dużo więcej. Przez te 20 lat poznałem ludzi z całej Polski z którymi miałem możliwość realizować masę projektów. Czy to w ZHP, czy szkole jestem w pełni zadowolony, że mogłem te zobaczyć. W tym roku była jeszcze Łódź z którą wiązałem średnie nadzieje, jednak po egzaminach również jestem bardzo zadowolony, poznałem znowu ciekawych ludzi, a tego czego się tam nauczyłem już zaowocowało i myślę, że zaowocuje jeszcze bardziej. Co teraz ? Pewnie zapytacie!

Przede wszystkim będę dalej realizował swoje pasje i marzenia, kształcił się i rozwijał, słuchał i obserwował. Do głównych planów na ten rok zaliczam zrobienie dyplomu reżyser montażu filmowego, a następnie znalezienie pracy w zawodzie. Co do dalszej drogi edukacji to dalej rozważam Czechy albo Łódź. Nie mógłbym skończyć tego wpisu na 20 l bez podjęcia znaczącej decyzji, oczywiście musiała ona wyniknąć po wcześniejszej rozmowie gdyż innego sposobu niewerbalnego przekazu sobie w tym wypadku nie wyobrażam. Ma to bezpośrednio znaczenie z wpisem Pauliny na blogu Alexa „Niezdobyta Twierdza”:

Cytuje fragment ;

Nie czekaj na królewicza/księżniczkę z bajki, który/a zdejmie z Ciebie urok i odmieni Twoje życie. Pracuj nad sobą, rozwijaj się, działaj, próbuj, szukaj, buduj swój świat, poznawaj siebie. Gdy będziesz czuć się w miarę komfortowo sam(a) ze sobą, ktoś interesujący pojawi się w sposób naturalny.

Tekst polecam wszystkim do przeczytania w całości na blogu Alexa

Sto lat 🙂 ~!

Na koniec zapraszam do przesłuchania ciekawego nowego utworu grupy De Mono, który częściowo wiąże się z tym wpisem.

De Mono – Asfaltowe łąki

Entry filed under: Rozwój osobisty.

Dziewczyna z osiedla na Sopot Hit Festiwal Ruszyła Kampania w Internecie – Ossów 2008

4 Komentarze Add your own

  • 1. telemach  |  Sierpień 7, 2008 o 9:37 pm

    Happy birthday. Ale z optymizmem bym nie przesadzal. Natura lubi rownowage.

    Odpowiedz
  • 2. Paulina  |  Sierpień 8, 2008 o 10:44 am

    hej! 🙂 Wszystkiego NAJ!!! Powodzenia w realizacji wszelkich planów! Cieszę się, że tekst Ci się spodobał.

    Odpowiedz
  • 3. maxen  |  Sierpień 8, 2008 o 6:18 pm

    Dziękuje wam za życzenia, a Tobie Paulino życzę kolejnych owocnych publikacji

    Odpowiedz
  • 4. PrzemekB  |  Sierpień 11, 2008 o 9:14 pm

    Chłopie rozwijaj siew zawodznie i na 2010 rok wal do IST na kraków na 100 lecie zhp i na wefry na zlt skautó e\ropy srodkowej

    Odpowiedz

Skomentuj

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Profil użytkownika Paweł Konrad Kocik

Archiwum

Strony

Statystyki

  • 86,123 odsłon

Najpopularniejsze wpisy

Top Clicks

  • Brak

