O wzystkim i niczym

Maj 7, 2008 at 8:24 pm Dodaj komentarz

Musze się poskarżyć, mianowicie w ostatnim czasie doświadczyłem z wielu stron uczucia braku odpowiedzialności za swoje czyny i decyzje. Cóż ludzie się zmieniają i uczą na błędach. Generalnie rozumiem jak ktoś błędy popełnia jednak nigdy nie zrozumiem, dlaczego przy tym wielu nie wyciąga należytych nauk. Najbardziej drażni, a zarazem denerwuje mnie brak odpowiedzialności za słowa i czas, jakim się dysponuje. O czasie i jego organizacji na tym blogu pisałem już wiele razy, więc pozwolicie, ze tym razem nie wspomnę ani słowem. Chodzi mi również o fakt, ze ludzie często zamiast powiedzieć prosto, o co im chodzi maskują swoje emocje, co w konsekwencji prowadzi do jeszcze większych zgrzytów napięci. Świadczy to głównie o ich niedorosłości i bezradności wobec sytuacji. Było w ostatnim czasie moich obserwacji żeczywistosci kilka takich sytuacji z których mogę wyciągnąć takie wnioski. Dziś na blogu alexa przeczytałem wpis zatytułowany Musisz umrzeć i to jest nieuniknione. Artykulik ten w gruncie rzeczy jest o tym, że nic nie musisz, a jedyną pewną rzeczą na świecie jest śmierć. Więc rób wszystko z tą myślą.

Na zakończenie chciał bym przytoczyć dwa fragmenty księgi bokonona, o której istnieniu się dziś w szkole w jednym z filmów dowiedziałem. Zaintrygował mnie jej początek więć poczytałem sobie troche, a to efekt poszukiwań.

"Chciałbym, żeby w tym wszystkim
Było chociaż trochę sensu,
Żeby człowiek mógł wyzbyć się lęku,
Żeby mógł myśleć o szczęściu.

Więc wymyśliłem łgarstwo,
I wszystko jest jak trzeba,
I zmieniłem tą smutną wyspę 
W istny przedsionek nieba"

– Calypso Bokonona Johnson (Bokonon) wraz z swym towarzyszem McCabe różnili się od wszystkich dotychczasowych zdobywców San Lorenzo przynajmniej pod jednym względem – marzyli o przekształceniu San Lorenzo w utopię. W tym celu McCabe zajął się reformą gospodarki i prawodawstwa, a Johnson wymyślił nową religię. I o tej religi traktuje to Calypso.

Formularz wypełniony przez Bokonona:
Rubryka "zawód": Życie
Rubryka "obecne zajęcie": Umieranie

Bokonon wszędzie gdzie mógł przyjmował kosmiczny punkt widzenia, uwzględniając krótkotrwałość ludzkiego życia i długotrwałość wieczności.

Entry filed under: Rozwój osobisty.

Syndrom [HD] Rok po Maturze

Skomentuj

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Profil użytkownika Paweł Konrad Kocik

Archiwum

Strony

Statystyki

  • 86,099 odsłon

Top Clicks

  • Brak

