Hipermarkety, a manipulacja

2 stycznia, 2008 at 4:01 pm 3 Komentarze

Manipulacja to zjawisko obecnie masowe i może tego wielu z was nie dostrzega, ale jest ono wszechobecne w prasie, telewizji, czy też w marketingu. Ogólnie można powiedzieć, że obecna kultura kręgu zachodniego dwudziestego pierwszego wieku opiera się głównie na ilości sprzedanego towaru, a nie jego jakości.

Nie tak dawno bo w maju pisałem swoją prace maturalną na temat manipulacji w prasie „Tytuły prasowe jako przykład manipulacji językowej” tym razem chciał bym jednak przyjrzeć się trochę innemu zjawisko mianowicie manipulacji w sprzedaży produktów szczególnie w hipermarketach.

W tym celu wszystkich zachęcam do zapoznania się z jednym z ciekawszych artykułów na ten temat.

Cały problem z manipulacją tak naprawdę polega na tym, że jej nie dostrzegamy. Dlatego osobiście uważam, że każdy z nas pewną wiedzę w tym zakresie powinien zaczerpnąć. Telewizja, prasa, czy inne rodzaje taniej rozrywki nie powiedzą Ci drogi Czytelniku co jest dla ciebie dobre, powiedzą Ci jednak co trzeba kupić. I ty to z reguły kupujesz ponieważ jesteśmy obecnie słabo na to zjawisko odporni. Dlatego należy we własnym zakresie tą wiedzę zdobywać, a do tego celu polecam trzy publikacje, bardzo przydatne również do prac maturalnych związanych z manipulacją.

Retoryka Reklamy – Piotr H. Lewiński

Age of Propaganda. The Everyday Use of Persuasion

Język na Sprzedaż

Entry filed under: Manipulacja, Matura, Reklama, Rozwój osobisty. Tags: , , , .

Na 2007 rok z szerokiej perspektywy Robbie Williams – The Road to Mandalay – piosenka z reklamy stacji Paliw Bliska

3 Komentarze Add your own

  • 1. pytrus  |  30 stycznia, 2008 o 10:19 pm

    Bardzo ciekawe,
    bardzo ciekawe, kto paci za ta reklame ksiazek,
    bardzo ciekawe, ze wlasnie tak postepuje manipulator,
    bardzo ciekawe,

    Odpowiedz
  • 2. maxen  |  31 stycznia, 2008 o 9:15 am

    kolego pytrus to żadna reklama ksiązek po prostu bardzo często na blogu pytania dotycząc lektur jakie można wykorzystać do prac maturalnych dotyczących reklamy tak więc użyczam kolegą i koleżanką moją wiedzę. Co do reklam to nawet gdyby ona była to wątpie by dotyczyła tak rożnych wydawnictw, jeżeli już ktoś coś reklamuje (na blogu) to z reguły dotyczy to jednego produktu lub jednego producenta, a tu masz 3 książki różnych wydawców i jedyną rzeczą jakie je łączy jest tematyka manipulacji.

    Odpowiedz
  • 3. Manipulacja  |  14 września, 2010 o 6:43 pm

    Dzięki za linka do tego arta o perswazji : )

    Odpowiedz

Dodaj odpowiedź do Manipulacja Anuluj pisanie odpowiedzi

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Profil użytkownika Paweł Konrad Kocik

Archiwum

Strony

Statystyki

  • 86 378 odsłon

Top Clicks

  • Brak

RSS I/nfo z Wołomina

  • Błąd: kanał prawdopodobnie nie działa. Spróbuj ponownie później.