Hipermarkety, a manipulacja
2 stycznia, 2008 at 4:01 pm 3 Komentarze
Manipulacja to zjawisko obecnie masowe i może tego wielu z was nie dostrzega, ale jest ono wszechobecne w prasie, telewizji, czy też w marketingu. Ogólnie można powiedzieć, że obecna kultura kręgu zachodniego dwudziestego pierwszego wieku opiera się głównie na ilości sprzedanego towaru, a nie jego jakości.
Nie tak dawno bo w maju pisałem swoją prace maturalną na temat manipulacji w prasie „Tytuły prasowe jako przykład manipulacji językowej” tym razem chciał bym jednak przyjrzeć się trochę innemu zjawisko mianowicie manipulacji w sprzedaży produktów szczególnie w hipermarketach.
W tym celu wszystkich zachęcam do zapoznania się z jednym z ciekawszych artykułów na ten temat.
Cały problem z manipulacją tak naprawdę polega na tym, że jej nie dostrzegamy. Dlatego osobiście uważam, że każdy z nas pewną wiedzę w tym zakresie powinien zaczerpnąć. Telewizja, prasa, czy inne rodzaje taniej rozrywki nie powiedzą Ci drogi Czytelniku co jest dla ciebie dobre, powiedzą Ci jednak co trzeba kupić. I ty to z reguły kupujesz ponieważ jesteśmy obecnie słabo na to zjawisko odporni. Dlatego należy we własnym zakresie tą wiedzę zdobywać, a do tego celu polecam trzy publikacje, bardzo przydatne również do prac maturalnych związanych z manipulacją.
Retoryka Reklamy – Piotr H. Lewiński
Age of Propaganda. The Everyday Use of Persuasion
Entry filed under: Manipulacja, Matura, Reklama, Rozwój osobisty. Tags: Manipulacja, matura 2008, nlp, tytuły prasowe.
3 Komentarze Add your own
Dodaj odpowiedź do Manipulacja Anuluj pisanie odpowiedzi
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed
1. pytrus | 30 stycznia, 2008 o 10:19 pm
Bardzo ciekawe,
bardzo ciekawe, kto paci za ta reklame ksiazek,
bardzo ciekawe, ze wlasnie tak postepuje manipulator,
bardzo ciekawe,
2. maxen | 31 stycznia, 2008 o 9:15 am
kolego pytrus to żadna reklama ksiązek po prostu bardzo często na blogu pytania dotycząc lektur jakie można wykorzystać do prac maturalnych dotyczących reklamy tak więc użyczam kolegą i koleżanką moją wiedzę. Co do reklam to nawet gdyby ona była to wątpie by dotyczyła tak rożnych wydawnictw, jeżeli już ktoś coś reklamuje (na blogu) to z reguły dotyczy to jednego produktu lub jednego producenta, a tu masz 3 książki różnych wydawców i jedyną rzeczą jakie je łączy jest tematyka manipulacji.
3. Manipulacja | 14 września, 2010 o 6:43 pm
Dzięki za linka do tego arta o perswazji : )