Z perspektywy czasu

Wrzesień 15, 2007 at 7:38 am 1 komentarz

Dziś chciał bym powrócić do tematyki o której dawna już nie pisałem, mianowicie chodzi mi o czas.

Brak czasu i brak pieniędzy to dwie największe wymówki świata.

Niestety muszę się z tym zgodzić. Bardzo wielu młodych ludzi w moim wieku, czy też trochę młodszych cierpi na paniczny brak czasu. Często właśnie po przez jego brak usprawiedliwiają swoje decyzje, nie branie na siebie odpowiedzialności, czy też nie decydowanie się na angażowanie w jakieś przedsięwzięcia. Bardzo mnie no irytuje gdy ktoś mówi, że nie może czegoś zrobić bo nie ma na to czasu. W tym miejscu chciał bym po raz kolejny przedstawić tabele czynności według Coveya, które pozwala nam na zapanowaniem nad czasem.

Przygotowanie
Zapobieganie
Sprecyzowanie wartości
Planowanie
Budowanie związku
Prawdziwa rekreacja
Powierzanie odpowiedzialności

W przypadku gdy będziemy stosować choć po części te założenia nasz czas przynajmniej będzie spożytkowany w dobrym celu. Takie nastawienie sprzyja poszerzeniu kręgu wpływów. Niestety w obecnym wolno rynkowym świecie układy, znajomości istnieją i nie ma co z tym walczyć. Taka kolej rzeczy być musi. Jedynie tylko po przez dobrą prace, zaangażowanie i działanie jesteśmy w stanie wypłynąć stać się odrębnym samowystarczalnym kapitałem, który będzie dostrzegany na rynku. Budowanie kręgu wpływów jest bardzo ważną rzeczą. Do dzięki niemu nasze możliwości są coraz to większe. Jednak ludzie, którzy zaklinają, że nie mają czasu nie będą wstanie zbudować odpowiedniej grupy wpływów, gdyż cały swój czas poświęcają głównie na własny krąg zainteresowań. Trzeba szukać i poznawać nowych ludzi, trzeba wykorzystywać czas na działanie. W życiu należy stosować zasadę równowagi. Nie może być tak, że jedne czynności przerastają drugie, popadamy w nałogi i do niczego nie dążymy.

Ok, ale jak sobie z tym poradzić, moja rada jest jedna, należy stworzyć deklaracje misji. Jak to wygląda. Przedstawię to na moim przykładzie, który wykonałem w październiku ubiegłego roku w związku ze zbliżającą się maturą. Dlatego ten przykład także polecam tegorocznym maturzystą.

Główne założenia (na czas do czerwca) : zdać maturę, dostać się na studia

Jak do tego dojść: (i tu sobie podzieliłem każdy przedmiot zdawany na maturze z planem nauki) np. polski – fakultety + przygotowanie dużo wcześniej prezentacji

Podsumowanie : W sumie deklaracje misji wypełniłem, co prawda zamiast studiów mam studium, ale jest to tylko i wyłącznie moja decyzja,(mam nadzieje, że trafna) która wyszła między czasie. Dlatego jak widzicie w takiej deklaracji nie należy tylko i wyłazcnie trzymać się załozeń, plan musi być elastyczny. Co do drugiego założenia to poprzez dobre rozplanowanie nauki i równowagi z innymi czynnościami na wszystko miałem czas (chciał bym przypomnieć, że w czasie III klasy byłem na wyjeździe studyjnym w Brukseli, nagrałem dwa filmy i wiele wiele więcej).

Dlatego też wszystkich zachęcam do takiego planu działania. Pozdrawiam

Entry filed under: Czas, Rozwój osobisty.

5 powodów dla których PiS wygra wybory, czyli kampania wyborcza braci Kaczyńskich. 66 Niezapomnianych chwil telewizji cz.2

1 komentarz Add your own

  • 1. Przemek B  |  Wrzesień 16, 2007 o 4:33 pm

    Prawda, prawda ,prawda. Jezeli chodzi o nałogi, podbno człowiek ktry jest wolny od nałogów moze mieć gorsze. Fakt jest tez taki ze aby w cos sie wlonczyć najlepij nie miećzadnych prywatnych problemów

    Odpowiedz

Skomentuj

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Profil użytkownika Paweł Konrad Kocik

Archiwum

Strony

Statystyki

  • 86,099 odsłon

Top Clicks

  • Brak

