Sukces = Porażka

Lipiec 25, 2007 at 8:59 am 3 Komentarze

Mając trochę więcej wolnego czasu miałem okazje przeczytać kilka książek dotyczących głównie marketingu, biznesu oraz osiągania w życiu sukcesu. Chociaż nie należy mylnie definiować pojęcia sukces i szczęście to książka „Szkoła Biznesu” R Kiyosaki zmotywowała mnie do napisania kilku ciekawych linijek tekstu.

Kiyosaki to hawajski lider biznesowy, który jest promotorem marketingu sieciowego, będącego odpowiedziom na wszechobecny wyścig szczurów. Proponuje on nowe sieciowe rozwiązanie prowadzenia biznesu, które pomogą nam się wzbogacić. Pomimo, ze jego poglądy na tematy biznesowe są różnie postrzegane przez to środowisko to książki Kiyosakiego stały się bestsellerami. Jednak nie biografią i osiągnięciami Roberta Kiyosaki chciał bym zaprzątać głowę. Moje zainteresowanie wzbudziła ciekawa teoria, a dokładnie „odmowa = sukces”

 

Moje życie wypełnione było obawą przed odmową, niską oceną
samego siebie oraz brakiem zaufania we własne możliwości. Na zewnątrz
wyglądałem na pewnego siebie i otwartego. Na zewnątrz byłem odważny
jak John Wayne z piechoty morskiej, a wewnątrz tchórzliwy jak Pee Wee
Herman. Było to w tym trudnym okresie mego życia, kiedy miałem być
zwolniony z pracy. Wówczas bogaty ojciec przekazał mi kilka ze swoich
najlepszych mądrych rad. Tamtego dnia, kiedy miałem być wystawiony
na próbę przez mojego menedżera, bogaty ojciec rzekł:
Największe sukcesy na świecie odnoszą ludzie, których spotkała
największa odmowa.
Co takiego? – zapytałem, nie będąc pewnym, czy dobrze usłyszałem.
– Najbardziej odrzuceni ludzie na świecie, odnoszą największe sukcesy.
(…)
Jeśli zatem chcę odnosić sukcesy w życiu, muszę się spotykać
z coraz większą odmową? – zapytałem.
– Spójrz na prezydenta Stanów Zjednoczonych. 49% wyborców,
a więc miliony z nich głosowało przeciwko niemu. Odrzucili go. Czy
miałeś kiedyś miliony ludzi przeciwko sobie?
(…)
Może właśnie dlatego nie możesz osiągnąć takiego sukcesu, jaki
chciałbyś lub do którego masz predyspozycje. Istota w tym, że nikt
nie lubi spotykać się z odmową. Lekcja, którą powinieneś dzisiaj
przyswoić sobie mówi, że ludzie, którzy unikają odmowy osiągają
najmniejsze sukcesy. Nie oznacza to, że oni nie są miłymi ludźmi. To po prostu
znaczy, że oni nie odnoszą tak wielkiego sukcesu, jak ludzie, których
spotyka odmowa i którzy nie unikają odmowy.

Oczywiście każdy wie, że na błędach trzeba się uczyć i chyba to w tym przesłaniu było głównie najważniejsze, ale należy też pamiętać, o czym wielu zapomina, że należy stwarzać warunki do popełniania błędów, należy ryzykować, brać sprawy w swoje ręce i dążyć do jakiś wytycznych. W którymś z felietonów Jerzy Pilch napisał, że miara osoby sławnej jest ilość wrogów. Coś w tym jest …

 

Odmowa i korekta = edukacja i przyspieszenie

A teraz jak to się wszystko ma do mojej osoby. Zauważyłem, że z tymi odmowami, błędami jest podobnie, tylko należy pamiętać o ich popełnianiu i wyciąganiu wniosków. Podam teraz dwa przykłady z mojego życia. Gdy po raz pierwszy startowałem wraz z grupą moich znajomych do konkursu Europejskiego zajęliśmy 4 miejsce. Większość by wtedy zrezygnowała i dała sobie spokój (bo to i tak dobry wynik jest), ale nie my. Woleliśmy coś więcej i już w kolejnej edycji zajęliśmy miejsce pierwsze i tym samym wygraliśmy wyjazd do Brukseli. Z kolei gdybym nie zaryzykował i wysłał zgłoszenia do rekrutacji na Łódzką filmówke” to zapewne moja wiedza o kinematografii, którą postanowiłem trochę wzbogacić podczas wysyłania podania do Łodzi nie pozwoliła by mi na dostanie się do Warszawskiej Akademii Filmowej.

Więc jak widać czasami z perspektywy czasy błedy, odmowy itd. nie są czymś złym tylko są drogą do odnoszenia sukcesów, należy tylko pamiętać by wyciągać z nich wnioski i przyśpieszać rozwój poprzez edukacje.

Entry filed under: Rozwój osobisty.

Bombonierka Praca

3 Komentarze Add your own

  • 1. PrzemekB  |  Lipiec 25, 2007 o 5:09 pm

    przyspieszać rozwój po przez edukacje, tylko czasami sa problemy z ta edukacja

    Odpowiedz
  • 2. ta zła, niedobra :P  |  Lipiec 29, 2007 o 11:37 pm

    odpowiedziĄ! Paweł, błagam…

    Odpowiedz
  • 3. maxen  |  Lipiec 30, 2007 o 9:02 am

    ??

    Odpowiedz

Skomentuj

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Profil użytkownika Paweł Konrad Kocik

Archiwum

Strony

Statystyki

  • 86,140 odsłon

Najpopularniejsze wpisy

Top Clicks

  • Brak

