Do czego służy Ci opis na gg ??

Kwiecień 12, 2007 at 11:41 am 6 Komentarzy

W ostatnim czasie zainteresowały mnie techniki NLP, a w szczególności jedna z ich odmian NLS. Sam fakt istnienia takich metod skłania do refleksji nad wieloma podejmowanym przez nas decyzjami. Warto dla samego zabezpieczenia się przed możliwymi skutkami manipulacji zapoznać się co nie co z tymi metodami.

Tym razem chciał bym skupić się na innym nie mniej ciekawym aspekcie. Mianowicie chodzi mi o opisy na gg. Te krótkie komunikaty spełniają wiele funkcji jedne mają śmieszyć drugie informować, a jeszcze inne dezinformować. Bardzo wiele z nich działa na zasadach manipulacji. Niestety – Manipulacja. Postanowiłem zrobić eksperyment i sprawdzić reakcje ludzi na pewien komunikat. Ku mojemu zdziwieniu wyszedł bardzo ciekawy wynik.

  1. Ustawiłem opis o następującej treści : „że jesteś przy mnie, że nie poddałaś się” Przeanalizujmy ten komunikat. Nie odnosi się on do konkretnego odbiorcy. Może nim być każdy. Tak samo słowo przy mnie” może być interpretowane w dwojaki sposób. Chociaż tak naprawdę pierwsze skojarzenie to : Zakochał się : )
  2. Po jakimś czasie wiele z osób mających mój numer zaczęło szukać odpowiedzi. I tu możemy podzielić odbiorców na aktywnych i nieaktywnych. Jedni zapytali wprost w czym rzecz inni długo z tym czekali. Każdy ze względu na różny ogląd sprawy, życiowe przeżycia, obecny stan emocjonalny i przywiązanie do mojej osoby będzie to interpretował różnie. Inaczej kobieta inaczej mężczyzna. Najlepiej jednak zinterpretuje to słuchać radia RMF FM na którym to leciała piosenka P. Kukiza „Moje miasto budzi się” :

Ide ulica pustą, sławie co nad nami
za cisze za ten świt
że jesteś obok mnie, że nie poddałaś się
za chwilę, która jest
Patrzę na moje miasto
Kocham je
Ty jeszcze śnij i wyśnij dla nas sen

Zapytacie więc po co ten opis po prostu piosenka była ładna i fragment tekstu również. – zapewne tak było,

Do czego dążę. Chodzi mi przede wszystkim o wypuklenie pewnego zachowania, które wiąże się z chęcią dezinformacji i manipulacji innymi ludźmi. W naturze ludzkiej jest coś takiego, ze lubimy, żeby ludzie myśleli o nas zupełnie coś innego. Chcemy manipulować ich poglądami. Niestety przynosi to zgubne skutki w dłuższym czasie.

Moje rady to:

  • Lepiej powiedzieć w wprost o co nam chodzi niż owijać w bawełne, głupimi bezwartościowymi opisami, które w końcowym efekcie pogorszą tylko sprawę.
  • Jeśli masz pisać tylko w takim celu by ludzie zastanawiali się o co Ci chodzi to lepiej daruj sobie takich zabiegów.
Entry filed under: Manipulacja, Rozwój osobisty.

Grać, a wygrać. Little Rap Wonder

6 Komentarzy Add your own

  • 1. Przemek B  |  Kwiecień 12, 2007 o 1:40 pm

    Moje opisy zawszeczemus służa tak ja przynjamniej mysle, czasami w zawiły sposób mówia o czym mysle, np mylsac o tym jak zyc mam opis „”Nie martw sie ,ze umrzesz.Martw sie , ze nie zaczniesz zyc” lub „Odwazni nie zyja wiecznie, ale ostrozni nie zyja wcale”, faktycznei troche zaile,przeciez mozna napisac porostu „po co zyć” lub „jak zyć”, ale równiez u mnie sa poprostu fajne cytaty jakeizasłysze. Pytacie jaki sens ma mój wpis? NIJAKI

    Odpowiedz
  • 2. ta zła, niedobra :P  |  Kwiecień 12, 2007 o 2:42 pm

    ha ha ha.

    Odpowiedz
  • 3. maxen  |  Kwiecień 12, 2007 o 5:02 pm

    Do wpisu „ta zła, niedobra” nie będę nawiązywał bo w sumie nie ma do czego nawiązywać :p , Jeśli chodzi o twoje podejście Przemku to chyba jak każdy i ty masz podejście nie mówienia w prost o co Ci chodzi 🙂 heh tak jakoś to mi na to wygląda. A co do paradygmatu i do postrzegania sytuacji to jak każdy mamy inny punkt widzenia i odniesienia, a ztąd się biorą jedynie problemy.

    Odpowiedz
  • 4. ta zła, niedobra :P  |  Kwiecień 12, 2007 o 5:19 pm

    „stąd”.

    Odpowiedz
  • 5. maxen  |  Kwiecień 12, 2007 o 5:31 pm

    nie rozumiem , można jaśniej ??

    Odpowiedz
  • 6. ta zła, niedobra :P  |  Kwiecień 12, 2007 o 5:35 pm

    poprawiłam tylko błąd. tak wiem, czepiam się.

    Odpowiedz

Skomentuj

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Profil użytkownika Paweł Konrad Kocik

Archiwum

Strony

Statystyki

  • 86,133 odsłon

Najpopularniejsze wpisy

Top Clicks

  • Brak

