Reklama na Maturze

Marzec 14, 2007 at 8:08 pm 2 komentarze

Czyli „Tytuły prasowe jako przykład manipulacji językowej„.

Dostaje bardzo wiele e-maili od osób, które wybrały na maturze podobny temat.

Jakie są moje rady w tworzeniu tej pracy.

  1. Po pierwsze należy poznać dobrze temat i zrozumieć o co w nim chodzi (czyli wybieramy tytuły jakie będziemy analizować).
  2. Wybrane tytuły do analizy nie powinny zawierać zbyt wielu zabiegów manipulacyjnych, gdyż przedstawienie ich w ciągu 15minut będzie bardzo trudne. (proponuje wybrać po jednym artykule z Faktu, Dziennika, Gazety Wyborczej)
  3. Reklama = Tytuły prasowe // bo , dobry tytuł= zysk // dobry tytuł to taki, który zachęca do dalszej lektury, czyli zakupu gazetki.
  4. Należy przeczytać jakąś książkę dotyczącą tego tematu ( Osobiście proponuje Język na Sprzedaż oraz Retoryka Reklamy).
  5. Musimy napisać dobry plan (proponuje od tego zacząć)

Po napisaniu planu i sprecyzowaniu tego co chcemy osiagnąć w naszej pracy należy wyciągnąć wniosek dotyczący np. Manipulacja w reklamie istniała od zawsze.

Najprościej jak umiałem wyjaśniłem …

W razie pytań proszę pisać.

Advertisements

Entry filed under: Matura.

Zabawa w VJ Co łączy Polską szkołe z Polską demokracją ?

2 komentarze Add your own

  • 1. damian  |  Marzec 31, 2007 o 10:03 am

    Czesc. WYbralem podobny temat na prace maturalna. Praca dotyczy manipulacji w mediach. Mógłbyśmi pomoc i podać jakieś bardzo trafne przykłady manipulacji choćby w reklamie abym mógł zamiescic je w bibliografi:(? dziek iz gory za pomoc , papapa

    Odpowiedz
  • 2. maxen  |  Marzec 31, 2007 o 2:21 pm

    Manipulacja w reklamie wygląda podobnie. Przede wszystkim należy poznać techniki wykorzystywane przez agencje przykładami może być:
    – odwołanie się do autorytetu (Reklama Piwa – J. Dudek)
    – potwierdzenie produktu jakimiś „wiarygodnymi” analizami (Reklama proszków do prania)
    – obrazy wywołujące emocje (matka z dziećmi, nowy dom, szczęście, rodzina) reklama funduszów emerytalnych
    – odniesienie do historycznych wydarzeń, postaci (reklama kamis)
    – oraz to wszystko co w tworzeniu komunikatów prasowych jeśli chodzi o język

    Odpowiedz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Profil użytkownika Paweł Konrad Kocik

Archiwum

Strony

Statystyki

  • 86,090 odsłon

Top Clicks

  • Brak

%d blogerów lubi to: