Czas i jego brak.

Luty 7, 2007 at 8:57 pm 9 Komentarzy

 

Różnica między ludźmi przeciętnymi, a wybitnymi polega na
wykorzystaniu czasu jaki dostali! Każdy z nas ma nie mniej i nie
więcej jak 24 godziny na dobę. Są ludzie, którzy kończą jakiś kurs,
a w tym samym czasie druga osoba pędzi jak oszalała, aby oddać
4 filmy DVD do wypożyczalni.

(Fragment Książki : Tajemnice Szczęścia)


Wiele osób pyta jak byc szczęśliwym. Zastanówmy się jednak, czy robimy coś by do tego szczęścia dążyć. Bardzo denerwuje mnie wizja osób, które narzekają na swój los, obarczają się masą problemów. Tak naprawde nie mają one w swoim życiu jakiś wsniosłych idei i celów.

Czy nie jest tak, że te osoby po prostu inwestują swój czas w sprawy mało ważne nie istotne ? Czy nie jest tak, ze te osoby zapominają o tym co najważniejsze ? Jeśli nie kierujemy się zasadami naturalnymi, które rządzą światem, wcześniej czy później potkniemy się i wszystko co do tej pory zrobiliśmy runie niczym zamek z piasku.

Obiecałem jakiś czas temu, że przedstawię mój sposób zarządzania czasem 4 generacji opracowany przez dr. Coveya. W tym pliku zamieszczam tabele tygodniowego zarządzania czasem. Za pomocą jej można w bardzo wydajny sposób zarządzać swoim czasem. Po lewej stronie wypisujemy swoje role typu (syn, uczeń, rozwój indywidualny, członek klubu, pracownik) a następnie cele jakie chcemy w tym tygodniu zrealizować w danej roli. Następnie wpisujemy w odpowiednie rubryki to co planujemy na dany tydzień, zaczynając od rzeczy najważniejszych, dodatkowo na dole możemy wpisać priorytet dnia. Zazwyczaj jeden dzień w tygodniu należy poświęcić na planowanie kolejnego tygodnia w moim przypadku jest to Niedziela. Zaznaczam, że nie opisałem tego dokładnie, w razie problemów piszcie w komentarzach.

Entry filed under: Czas.

Matura 2007 Kartoteka Marzeń Dzień 8 i 9.

9 Komentarzy Add your own

  • 1. paulina chrustowska  |  Luty 8, 2007 o 4:32 pm

    Oj przyda mi sie taka tabelka bo ostatnio nie mam na nic czasu..

    Odpowiedz
  • 2. paulina chrustowska  |  Luty 9, 2007 o 8:56 pm

    Niewiem czy wiesz ale musze sie pochwalić że zdobyłam krzyż na zimowisku:)

    Odpowiedz
  • 3. maxen  |  Luty 9, 2007 o 8:58 pm

    no no to gratuluje widze, ze ktoś oprócz mnie może również powiedzieć, ze miał udane ferie 🙂

    Odpowiedz
  • 4. paulina chrustowska  |  Luty 9, 2007 o 9:14 pm

    no te ferie akurat były dla mnie niezapomniane..:)

    Odpowiedz
  • 5. Justyna  |  Luty 9, 2007 o 9:18 pm

    Dla mnie te ferie też bedą niezapomniane dzięki paulince:P

    Odpowiedz
  • 6. Justyna  |  Luty 9, 2007 o 9:25 pm

    Dobrze wiesz czemu;P

    Odpowiedz
  • 7. paulina chrustowska  |  Luty 9, 2007 o 9:30 pm

    Czy chodzi o Rolanda????:P:P:P:P

    Odpowiedz
  • 8. Justyna  |  Luty 9, 2007 o 9:32 pm

    Nie zaczynaj znowu oki??!! Ja też moge coś napisać i już nie bedzie tu o Kuśmierza chodziło tylko oooo……

    Odpowiedz
  • 9. maxen  |  Luty 9, 2007 o 9:36 pm

    wariatki jesteście !

    Odpowiedz

Skomentuj

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Profil użytkownika Paweł Konrad Kocik

Archiwum

Strony

Statystyki

  • 86,140 odsłon

Najpopularniejsze wpisy

Top Clicks

  • Brak

